FIGHT at Center-Berlin starts Nov 29, 19 Uhr.
29.11.13 Baden Pailthorpe, Alexey Vanushkin
text: Jol Thomson
06.12.13 Anne Fellner & Burkhard Beschow, Marlie Mul
text: John Henry Newton
13.12.13 Daniel Jacoby, Hans-Henning Korb
text: Merel Cladder
20.12.13 Lars TCF Holdhus, Martin Kohout
text: Yves Scherer
10.01.14 Olivia Erlanger, Amalia Ulman
17.01.14 Juliette Bonneviot, Santiago Taccetti
text: Merel Cladder
One may fight to stay alive, to overcome addictions or jealousies. Others fight for power, for prestige and influence. There are play fights, staged fights, bets on fights, there are plethora’s of categories for a fight; separate, together, in gangs. There are fights that are over before they’ve even started, there are the Knock Outs, the TKO’s, brutal beatings, humiliation, ultimate champions and the even more severe fights to the death – there is war and peace. If we investigate the circumstances beyond more than the explicit posturing, we notice the simple fact of the possibility of there actually being something worth fighting for, something up for grabs, something, whatever it may be, to be discovered, experimented, engaged, interpellated.
Two ideas, modes, sets, sensitivities or sensibilities combined from separate creative entities could exponentiate and/or exacerbate meanings, situations, values, categories - affectively, efficiently - thereby opening horizons for further investigations, ways of examining, aligning, realigning, misinterpreting, rule-design breaking, parameter (un)setting. There is a significant pile of chance...
Center | send@coeval.gen.in
Fr: 7-9pm Sat, Sun: by appointment
Facebook event
Coeval is co-founded by Clémence Delatourdupin, Antoine Renard and Jol Thomson. It's an approach to research and knowledge production through a series of invitations.
Hochschule für Bildende Künste–Städelschule
Dieses Board stellt nicht die offizielle Meinung der Hochschule für Bildende Künste–Städelschule dar.
Dürerstr. 10, 60596 Frankfurt am Main, Germany
This Board does not reflect the official opinion of the Hochschule für Bildende Künste–Städelschule.
Jahresgaben-Ausstellung am Fr. 29.11.2013, 19.00 Uhr
FERNWEH
Neue Jahresgaben
29. November - 12. Januar 2014
Clemens Botho-Goldbach, Franziska Furter, Andreas Greiner & Fabian Knecht, Hadas Tapouchi, Nina Hoffmann, Theresa Kampmeier, Andreas Koch, Bettina Marx, Pietro Sanguineti, Giovanna Sarti, Santiago Sierra, Diana Sirianni
Zur Eröffnung der Ausstellung
am Freitag, 29.11.2013, 19.00 Uhr
sind Sie und Ihre Freunde herzlichst eingeladen.
herzlichst eingeladen.
Hadas Tapouchi, I wish I was there, 2013
Kunstverein Arnsberg
Königstr. 24, D-59821 Arnsberg
www.kunstverein-arnsberg.de
Neue Jahresgaben
29. November - 12. Januar 2014
Clemens Botho-Goldbach, Franziska Furter, Andreas Greiner & Fabian Knecht, Hadas Tapouchi, Nina Hoffmann, Theresa Kampmeier, Andreas Koch, Bettina Marx, Pietro Sanguineti, Giovanna Sarti, Santiago Sierra, Diana Sirianni
Zur Eröffnung der Ausstellung
am Freitag, 29.11.2013, 19.00 Uhr
sind Sie und Ihre Freunde herzlichst eingeladen.
herzlichst eingeladen.
Hadas Tapouchi, I wish I was there, 2013
Kunstverein Arnsberg
Königstr. 24, D-59821 Arnsberg
www.kunstverein-arnsberg.de
Jeronimo Voss | Phantasmagorical Horizon
Jeronimo Voss
Phantasmagorical Horizon
Opening/Eröffnung: 13.12.2013, 19:00
14.12.2013 - 12.01.2014
MMK Zollamt, Domstraße 10, 60311 Frankfurt am Main
office du pain IV & V VEX RUFFIN ramzi DEUX BOULES hildegard
next at office frankfurt
wed 27.11. vex ruffin (US) & RAMZI (CA)
samples samples samples loops loops loops
thu 5.12. deux boules vanille (Fr)
hildegard von binge drinking (D)
drum drum trig trig trig midi channel 1-6 synths duett
+drinks involving ginger
+redlight bulbs
+nightbusses
+a snack
+mp3s
both shows start at 9pm sharp!!!
how to find us?
Finissage der Ausstellung Echo Release
Finissage der Ausstellung Echo Release:
Diskussionsrunde und Katalogpräsentation
Sonntag, den 24. November ab 16 Uhr
im Nassauischer Kunstverein Wiesbaden
Mandla Reuter, No Such St., 2013
Diskussionsrunde: Perpetuum Mobile - Künstlerförderung und künstlerische Strategien.
Künstlerförderung in Form von Artist Residency Programmen ist aus der Kulturlandschaft nicht mehr wegzudenken. Doch was bringt diese Struktur für Verpflichtungen mit sich? Was für neue Erwartungen entstehen an eine zeitgenössische Künstlerin oder einen zeitgenössischen Künstler das sie oder er förderbar bleibt und wird? Aber auch ganz besonders soll der Frage, was solche Förderprogramme für Möglichkeiten und Einflüsse für das künstlerische Frage bieten, nachgegangen werden.
Es diskutieren:
Claudia Scholtz, Geschäftsführerin der HKST
Farina Inga Petzold, Wissenschaftliche Volontärin Bildende Kunst in Potsdam
Amalia Barboza, Künstlerin, Stipendiatin der HKST 2014, Brasilien
Und Andreas Diefenbach, Künstler, Stipendiat der HKST 2013, Paris
Moderiert wird die Diskussion von Anna Eschbach und Aurélia Defrance, Kuratorinnen der Ausstellung Echo Release.
Echo Release
Ausstellung mit Stipendiaten der Hessischen Kulturstiftung
21. September bis 24. November 2013
Finissage / Sonntag, 24. September 2013, 16 – 20 Uhr
mit : Sunah Choi / Lukas Einsele / Nadine Fraczkowski / Gülsüm Güler / Oliver Husain / Annette Kisling / Andrei Koschmieder / Pia Linz / Shane Munro / Martin Neumaier / Peles Empire / Sascha Pohle / Att Poomtangon / Katja Pratschk und Gusztáv Hámos / Mandla Reuter / Nada Sebestyén / John Skoog / Adrian Williams / Haegue Yang
Nassauischer Kunstverein Wiesbaden
Wilhelmstraße 15
D-65185 Wiesbaden
[HAI:P] TEXT-AWARD | Info Ausschreibung
[HAI:P]
Herzliche Einladung zur Eröffnung der Ausstellung am 6.12.2013 um 19 Uhr.
Uwe Groß (Malerei) Frankfurt
Christine Straszewski (Objekt/Installation) Mainz
Miroslav Wiedermann (Objekt/Installation) Gelnhausen
Silja Yvette (Objekt/Installation) Frankfurt
Deniz Alt (Objekt/Malerei) Frankfurt
Marck (Objektinstallation/Video) Zürich
Sebastian Mögelin (Objekt/Malerei) Berlin
Kurator der Kunstausstellung [HAI:P] Leander Rubrecht
Ausstellungsdauer: 06.12.13 bis 22.01.14
| KAISER&CREAM. ART DISTRICT
| Büdingenstrasse 4-6, 65183 Wiesbaden, Germany
| T +49 - 611 - 16 88 55 70, M +49 - 176 - 816 650 31, haip@kaiser-cream.com
| News unter: www.kaiser-cream.com und www.facebook.com/KaiserCream
[HAI:P] TEXT_AWARD
Erstmalig in der Geschichte der Gegenwartskunst wird im Rahmen eines Ausstellungsprojektes ein AWARD FÜR KONSTRUKTIVE KUNSTKRITIK vergeben.
Verfasser von Kunsttexten stellen sich der Aufgabe, eine Rezension über das Thema Hype vs. Haifischbecken im Kunstbetrieb“ im Hinblick auf die künstlerische Umsetzung des Ausstellungsprojektes zu verfassen. Besonderer Blickpunkt kann die Beziehung von Bildender Kunst und medialer Berichterstattung sein.
Ablauf der Teilnehmerschaft:
1. Die Vorbesichtigung der Ausstellung, der Exponate findet am Sonntag, 1. Dezember 2013 zu einer Matinée um 12.00 Uhr im KAISER&CREAM statt. Für das leibliche Wohl ist gesorgt.
2. Die Teilnehmer werden anschließend einen einseitigen Text (DIN A4, HELVETICA, 10 Punkt) verfassen, der bis einschließlich 4. Dezember 2013, 15.00 Uhr via Email eingesendet wird.
3. Mit der Einsendung der Texte erklärt sich der Verfasser damit einverstanden, dass die Texte zu Kommunikations- und Ausstellungszwecken kostenfrei und auf unbestimmte Zeit (bei Nennung des Autors) bereit gestellt werden?
4. Die Jury, die aus den auszustellenden Künstlern und dem Kurator besteht, tagt am 5. Dezember 2013
Verliehen wird der aus 925er Silber bestehende [HAI:P] SIEGELRING auf Sockel. Das Debüt [HAI:P] TEXT_AWARD findet unter dem gleichnamigen Ausstellungstitel [HAI:P] vom 06.12.13 bis 22.01.14 im KAISER&CREAM ART DISTRICT in der Hessischen Landeshauptstadt Wiesbaden statt. Kunstkritiker, Kunsthistoriker, Journalisten sowie junge talentierte Textophile sind herzlich eingeladen sich für den [HAI:P] TEXT_AWARD bis zum Freitag, 25. November 2013 anzumelden.
Die feierliche Preisübergabe erfolgt am Eröffnungsabend der Ausstellung [HAI:P] am 6. Dezember 2013. Alle Texte werden während der Ausstellungsdauer und darüber hinaus als gebundenes Werk und in digitaler Form der Öffentlichkeit zugänglich gemacht. Sie sind ausdrücklich Teil der Ausstellung.
{{{{{{{{{{{{{{{{{{ www.siljayvette.de }}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}
George Rippon. Hacks around my Table
peinture et sculpture
George Rippon
Hacks around my Table
22.11 - 22.12.2013
Opening Friday 22 November at 5 - 8 pm
"The Roman rooftop terrace parties in The Great Beauty show a culture that is blocked, resigned, embalmed in elegant decline, where some seek [salvation] and others [release], and intellectuals talk endlessly about what’s wrong and yet inertia overwhelms all forward momentum…” [1]
We sit divided before you. The writer, here, believes in work, the steady engine that pulls them along. As well, there is the hack lurking over there. They believe in down time, that time for doing nothing. Have friends over, play cards, catch up on gossip, watch TV, pet a cat. By nature, they are fairly good company, and make interesting dinner partners. That they remain loyal to their engine, no matter how quietly it hums along to the murmurs of the other, is no easy job.
This is the third time you’ve worked with Servillo now [the first being 2001's One Man Up]. What’s it like working together?
I wouldn’t really know how to describe it now because, having known each other for such a long time, the whole process is sort of an automatic thing. But it’s based on the fact that we get along very well. We share the same sort of ideas. We have a common view of things and that’s very, very useful. [2]
[1] Rachel Donadio, “La Dolce Vita Gone Sour (And This Time in Color)”, NYT, September 8, 2013
[2] http://www.electricsheepmagazine.co.uk/features/2009/03/01/interview-with-paolo-sorrentino/
George Rippon (b.1983, New York City, lives and works in Frankfurt am Main) studies at Staatliche Hochschule für Bildende Künste, Frankfurt am Main with prof. Judith Hopf. Recent exhibitions include Stiftung Opelvillen (solo), Schleuse, Rüsselsheim, 2013; Greene Naftali, New York, 2013; Sala del Lazzaretto, Naples, 2013.
peinture et sculpture
Admiral Gjeddes Gaard
Store Kannikestræde 10
1169 Copenhagen K
info@peintureetsculture.com
peintureetsculpture.com
+45 2299 4301
George Rippon
Hacks around my Table
22.11 - 22.12.2013
Opening Friday 22 November at 5 - 8 pm
"The Roman rooftop terrace parties in The Great Beauty show a culture that is blocked, resigned, embalmed in elegant decline, where some seek [salvation] and others [release], and intellectuals talk endlessly about what’s wrong and yet inertia overwhelms all forward momentum…” [1]
We sit divided before you. The writer, here, believes in work, the steady engine that pulls them along. As well, there is the hack lurking over there. They believe in down time, that time for doing nothing. Have friends over, play cards, catch up on gossip, watch TV, pet a cat. By nature, they are fairly good company, and make interesting dinner partners. That they remain loyal to their engine, no matter how quietly it hums along to the murmurs of the other, is no easy job.
This is the third time you’ve worked with Servillo now [the first being 2001's One Man Up]. What’s it like working together?
I wouldn’t really know how to describe it now because, having known each other for such a long time, the whole process is sort of an automatic thing. But it’s based on the fact that we get along very well. We share the same sort of ideas. We have a common view of things and that’s very, very useful. [2]
[1] Rachel Donadio, “La Dolce Vita Gone Sour (And This Time in Color)”, NYT, September 8, 2013
[2] http://www.electricsheepmagazine.co.uk/features/2009/03/01/interview-with-paolo-sorrentino/
George Rippon (b.1983, New York City, lives and works in Frankfurt am Main) studies at Staatliche Hochschule für Bildende Künste, Frankfurt am Main with prof. Judith Hopf. Recent exhibitions include Stiftung Opelvillen (solo), Schleuse, Rüsselsheim, 2013; Greene Naftali, New York, 2013; Sala del Lazzaretto, Naples, 2013.
peinture et sculpture
Admiral Gjeddes Gaard
Store Kannikestræde 10
1169 Copenhagen K
info@peintureetsculture.com
peintureetsculpture.com
+45 2299 4301
Henrik Olai Kaarstein ‘Mothers’
Henrik Olai Kaarstein
'Mothers'
Opening November 16 2013, 7 pm
November 16 2013 – January 31 2014
T293, Via Tribunali 293, Naples
T: +39 (0)81 295882
The big thought is hard to deal with. Man creates. A small room is established in infinite space.
A room filled with anaesthetizing narrations and furnished with consenting objects.
Henrik Olai Kaarstein's works for the exhibition 'Mothers' at T293 address needs for corrective guidelines. In the works, powerful resources and will are used to lay bare and point out the existence of repressed information.
The works conceive, in the various textile surfaces, character of something unable to be present in the original fresh perfection. Information in the underlying elements dominates what can be sensed in the final work and the manifestation of this underlying information is plain and simple. Primitive configurations, sharp strokes, shiny layers, spots of colour and folds are experienced as exquisite and precise tools.
Kaarstein's textile works for the exhibition can be seen as dialogue medium for what to catch. Or maybe more precisely, monologue catalyst for seeking and selecting. The exhibited works have simple basic materials – towels and thin mattress protectors – but the final works span from everyday material simplicity via vibrating nearness to trembling intimacy. Just the way the towels hang make them more thoughtful and severely present than many of the surrounding objects in everyday rooms. When added the surface landscape they are perceived as almost emotionally seductive. Variations in the intensity of the expression make alteration in the suggestive vibrations and do not fixate specific goals or a style.
The materialization in the works perceives without disturbing will in the composition. As the grain of sand gets its place in the desert landscape, so the material elements get their place in the works. The surface and motifs appear with evolutionary and organic morphology and express the will to be connected. Not as visual fragments of super graphic, but as seeking out links both to basics and to eternity. This search for material surfaces with communicative qualities beyond the visual is felt as important and liberating, and is determinant for the processes used to arrange the works' elements.
The works Kaarstein creates on these limited surfaces is an expression of all-embracingness and this can be seen as a summarizing statement. The work is free from obtrusive 'instructive' content. The complexity expresses balance and powerful stillness. The extensive visual information is experienced as bearing a comprehensible message for seeking and desiring.
The great activity going on inside the small room is obscure and full of prejudiced longings.
A.H.
T293 | Via Tribunali 293, Napoli | Via G.M. Crescimbeni 11, Roma | T: +39 081 295882 | www.t293.it
A room filled with anaesthetizing narrations and furnished with consenting objects.
Henrik Olai Kaarstein's works for the exhibition 'Mothers' at T293 address needs for corrective guidelines. In the works, powerful resources and will are used to lay bare and point out the existence of repressed information.
The works conceive, in the various textile surfaces, character of something unable to be present in the original fresh perfection. Information in the underlying elements dominates what can be sensed in the final work and the manifestation of this underlying information is plain and simple. Primitive configurations, sharp strokes, shiny layers, spots of colour and folds are experienced as exquisite and precise tools.
Kaarstein's textile works for the exhibition can be seen as dialogue medium for what to catch. Or maybe more precisely, monologue catalyst for seeking and selecting. The exhibited works have simple basic materials – towels and thin mattress protectors – but the final works span from everyday material simplicity via vibrating nearness to trembling intimacy. Just the way the towels hang make them more thoughtful and severely present than many of the surrounding objects in everyday rooms. When added the surface landscape they are perceived as almost emotionally seductive. Variations in the intensity of the expression make alteration in the suggestive vibrations and do not fixate specific goals or a style.
The materialization in the works perceives without disturbing will in the composition. As the grain of sand gets its place in the desert landscape, so the material elements get their place in the works. The surface and motifs appear with evolutionary and organic morphology and express the will to be connected. Not as visual fragments of super graphic, but as seeking out links both to basics and to eternity. This search for material surfaces with communicative qualities beyond the visual is felt as important and liberating, and is determinant for the processes used to arrange the works' elements.
The works Kaarstein creates on these limited surfaces is an expression of all-embracingness and this can be seen as a summarizing statement. The work is free from obtrusive 'instructive' content. The complexity expresses balance and powerful stillness. The extensive visual information is experienced as bearing a comprehensible message for seeking and desiring.
The great activity going on inside the small room is obscure and full of prejudiced longings.
A.H.
T293 | Via Tribunali 293, Napoli | Via G.M. Crescimbeni 11, Roma | T: +39 081 295882 | www.t293.it
Künstlergespräch mit Simon Denny
Im Rahmen des DokfestForums des 30. Kasseler Dokfests findet im Fridericianum folgende Veranstaltung statt:
14.11.13, 20.00 Uhr
Künstlergespräch mit Simon Denny (auf Engl.)
Susanne Pfeffer im Gespräch mit Simon Denny – Denny greift mediale, technologische und gesellschaftliche Debatten sowie deren visuelle Sprache auf, seziert sie und setzt die einzelnen Bausteine anschließend neu zusammen und realisiert so eine sehr spezifische dokumentarische Praxis: beispielsweise in seiner Ausstellung „The Personal Effects of Kim Dotcom" im Museum moderner Kunst Stiftung Ludwig Wien, in der er sich mit dem Phänomen des Internetmagnaten Kim Schmitz befasst; oder seiner Arbeit „Chronic Fatigue Syndrome Documentary Restoration", die zurzeit im Fridericianum präsentiert wird und sich mit dem öffentlichen Diskurs um das Chronische Erschöpfungssyndrom (CFSME) auseinandersetzt.
(Foto: Simon Denny, „Chronic Fatigue Syndrome Documentary Restoration", 2011 Foto: © Achim Hatzius)
Fridericianum
Friedrichsplatz 18
34117 Kassel
www.fridericianum.org
Friedrichsplatz 18
34117 Kassel
www.fridericianum.org
OPENING: S.O.A.P.Y | THURSDAY 14 NOVEMBER | 7PM
S.O.A.P.Y Nicolas Ceccaldi, Genoveva Filipovic, Anne Imhof, Veit Laurent Kurz, Julien Nguyen, Mark von Schlegell, Eric Sidner, Stefan Tcherepnin, Taocheng Wang 14 Novmeber - 20 December 2013 Opening: Thursday 14 November, 7pm onwards Concert by Eidlfo at BAR LIFE, Gutleutstrasse 125. 9.15pm NEUE ALTE BRÜCKE Hafenstrasse 23 60327 Frankfurt/Main +49 (0)176 6422 6509info@neuealtebruecke.com www.neuealtebruecke.com |
Touched
Touched
Leda Bourgogne, Egija Inzule,
Henrik Olai Kaarstein, Bonny Poon, Mark van Yetter
Nov 9 – 30, 2013
Art Metropole Window
Imagine a film. What you see is a sailboat on a river. Looking at the sailboat you know that implicit to the situation is a downstream waterfall. The approaching chaos has not yet registered to those upon the vessel.
In the opening sequence we watch an air freshener twirl like a disco ball from a rear view mirror. The nature of the vehicle remains unclarified while attention is split between an out of focus marina and drama in the parking lot.
The air freshener depicts a waterfall but smells like burnt hair. It is a hilarious novelty. Over the course of the film it will come up more than once in conversation.
-Willie Brisco
Art Metropole
1490 Dundas Street West, Toronto, Canada M6K 1T5
artmetropole.com
Henrik Olai Kaarstein, Bonny Poon, Mark van Yetter
Nov 9 – 30, 2013
Art Metropole Window
Imagine a film. What you see is a sailboat on a river. Looking at the sailboat you know that implicit to the situation is a downstream waterfall. The approaching chaos has not yet registered to those upon the vessel.
In the opening sequence we watch an air freshener twirl like a disco ball from a rear view mirror. The nature of the vehicle remains unclarified while attention is split between an out of focus marina and drama in the parking lot.
The air freshener depicts a waterfall but smells like burnt hair. It is a hilarious novelty. Over the course of the film it will come up more than once in conversation.
-Willie Brisco
Art Metropole
1490 Dundas Street West, Toronto, Canada M6K 1T5
artmetropole.com
DANI GAL I Kunst Halle Sankt Gallen I Opening Friday 8 November, 18hrs
Do you suppose he didn't know what he was doing, or knew what he was doing and didn't want anyone to know?
Kunst Halle Stankt Gallen
9 November 2013 – 19 January 2014
Opening: Friday 8 November 2013
DANI GAL | Wie aus weiter Ferne | 2013 | HD Video Film | GAL_004051
DANI GAL
*1975 Jerusalem, IL
Lives in Berlin, DE
SUSANA ORTIZ MAILLO
SUSANA ORTIZ MAILLO
Ausstellung im privaten Wohnraum
Friedrichneunzehn
Vernissage:
Freitag, 29.11.2013
19 Uhr
-----------------
30.11. und 1.12.
7.12. und 8.12.
16-19 Uhr
Friedrichstraße 19
63065 Offenbach
------------------
Susana Ortiz Maillo studierte 1996-2001 an der Kunsthochschule "Facultad de Bellas Artes" in Madrid, sowie an der Frankfurter Städelschule als Meisterschülerin von Christa Näher. Die Künstlerin lebt und arbeitet seit dem Jahr 2000 in Frankfurt-Offenbach/Main und Madrid.
JAGODA BEDNARSKY & FELIX KULTAU - The Comfort of Strangers
INDEX 13/Berenberg Preis für junge Kunst
13
PATRICK ALT
KATJA AUFLEGER
NELE BUDELMANN
JENNY FELDMANN
ANNA GRATH
SIMON HEHEMANN
NINA HOLLENSTEINER
ZINU KIM
IDA LENNARTSSON
DIRK MEINZER
LAWRENCE POWER
INGE PRIES
REINECKE&WIMMER
YANN-VARI SCHUBERT
ANNA STEINERT
GOSCHA STEINHAUER
MALTE STIENEN
FELIX THIELE
DANIEL THURAU
TINTIN PATRONE
NELE BUDELMANN
JENNY FELDMANN
ANNA GRATH
SIMON HEHEMANN
NINA HOLLENSTEINER
ZINU KIM
IDA LENNARTSSON
DIRK MEINZER
LAWRENCE POWER
INGE PRIES
REINECKE&WIMMER
YANN-VARI SCHUBERT
ANNA STEINERT
GOSCHA STEINHAUER
MALTE STIENEN
FELIX THIELE
DANIEL THURAU
TINTIN PATRONE
INDEX 13
BERENBERG PREIS FÜR JUNGE KUNST
7.-10.11.2013
ERÖFFNUNG MITTWOCH 6.11. 2013, 20 UHR
KUNSTHAUS HAMBURG, KLOSTERWALL 15
HTTP://WWW.INDEX-HAMBURG.DE/
Forgotten Design Problems In Showbiz
Forgotten Design Problems In Showbiz
7. - 21. November 2013
Kristian Laudrup Hansen Rasmus Søndergaard Johannsen
Olga Pedan Christian Zickler
Olga Pedan Christian Zickler
FOUR BOXES GALLERY - KRABBESHOLM HØJSKOLE
Krabbesholm Allé 15, Skive. (+45) 9752 0227 | www.krabbesholm.dk
Jonas Weichsel "Color Plates"
Galerie Parisa Kind zeigt
Jonas Weichsel "Color Plates"
und/and
Deuxième Bureau:
Johanna Kintner "Sunlit Garden"
Deuxième Bureau:
Johanna Kintner "Sunlit Garden"
Eröffnung/Opening:
Freitag/Friday, 1. November, 19-21 Uhr
Freitag/Friday, 1. November, 19-21 Uhr
Ausstellungsdauer/exhibition dates:
02. November - 21. December 2013
02. November - 21. December 2013
Öffnungszeiten/opening hours:
Di - Sa 12-16 h / tues.- sat. noon - 4 pm
Di - Sa 12-16 h / tues.- sat. noon - 4 pm
Jonas Weichsel (geb. 1982 in Darmstadt, lebt und arbeitet in Frankfurt/Main) studierte an der Akademie der Bildenen Künste in Mainz bei Anne Berning, in Düsseldorf bei Tomma Abts und an der Städelschule Frankfurt/Main bei Judith Hopf. Er ist Träger des Stipendiums der Studienstiftung des deutschen Volkes (2008-2010) sowie des Karl-Schmidt-Rottluff Stipendiums (2012). Nach seiner Debut-Ausstellung in unserem Projektraum Deuxième Bureau im Jahr 2012, ist dies Weichsel's erste Ausstellung in unserer Galerie.
Johanna Kintner (geb. 1986 in Weingarten), die zuletzt ebenfalls an der Städelschule in Frankfurt bei Judith Hopf studierte, ist diesjährige Absolventin und zeigt im Deuxième Bureau eine neue raumgreifendende Installation.
Zur Eröffnung am 1. November von 19 und 21 Uhr sind Sie und Ihre Freunde herzlich eingeladen.
Johanna Kintner (geb. 1986 in Weingarten), die zuletzt ebenfalls an der Städelschule in Frankfurt bei Judith Hopf studierte, ist diesjährige Absolventin und zeigt im Deuxième Bureau eine neue raumgreifendende Installation.
Zur Eröffnung am 1. November von 19 und 21 Uhr sind Sie und Ihre Freunde herzlich eingeladen.
Galerie Parisa Kind
images:
Subscribe to:
Posts (Atom)