Sarah Schoderer "Wider die Natur" Kunsthalle Darmstadt


Sarah Schoderer
"Wider die Natur (against nature)"

Opening Sunday 9th of March, 5 PM. 
Kunsthalle Darmstadt, Germany.

The exhibition ends on October 1st 2014.

louve


louve 

Clémentine Coupau // platform sarai

1. 2. 3. März 2014 // 17h49 bis 18h43

Eröffnung Bild und Bar #5 M A X I MA L , 1.März 2014, ab 19 Uhr

Herzliche Einladung zur Eröffnung von Bild und Bar #5   M A X I M A L

mit: 
Patrick ALT, Sofie ARFWIDSON, Hanna-Mari BLENCKE, Lutz BRAUN, Frank BUBENZER, Aleks CIGALE, Andreas DIEFENBACH, Dominik EGGERMANN, Janine EGGERT + Philipp RICKLEFS, Ulrich EMMERT, Sven-Ole FRAHM, Axel GERBER, Undine GOLDBERG, Michael HANUSCH, Jan Michel HARMENING, Nschotschi HASLINGER, Uwe HENNEKEN, Andrea HILDEBRANDT, Gittan JÖNNSON, Ib JORN, Thomas KILPPER, Klaus KAMPTNER, Leo KAUFMANN, Karsten KEMTER, Merle KRAUSE, Catherine LORENT, Boris MRKONJIC, Stefan MANNEL, Sören MARQUARDT, Christina MORHARDT, Rainer NEUMEIER, Patrick Fabian PANETTA, Manfred PECKL, Julia PFEIFFER, Reto PULVER, Gunna SCHMIDT, Anja SCHWÖRER, Gabriel VORMSTEIN, Klaus WINICHNER

Samstag, 1. März 2014 ab 19 Uhr
Schiffbauerdamm 13, Hinterhaus
Berlin
BILDundBAR ist ein Ausstellungsprojekt von Axel Gerber und findet in unregelmäßigen Abständen statt. Die Möglichkeit zur Besichtigung besteht bis 23.3.2014 nach Vereinbarung unter 0176 5676 1876 .

BILDundBAR is a project space organized by Axel Gerber.
It takes place at irregular intervals.
If you want to take a look at the current exhibtion please feel free to call me: 0049 (0) 176 5676 1876 or send me an email.

Abdominal Quadrant

Alan B. Richmond / Bernhard Schreiner 

Abdominal Quadrant 

live at the BOX, Schauspiel Frankfurt 
February 26. 2014 
9:00 pm 


Abdominal Quadrant is a live improvisational 4-channel sound performance by Alan B. Richmond and Bernhard Schreiner. Each of the 4 quadrants is represented by a speaker, where dedicated compositional elements are received from and looped by the performers as they evolve and effect, in real time, thus providing a self mixing, constantly evolving composition.

In this work, focus is drawn to the abdominal quadrant as an epicenter and origin of source and experience. Improvisation and intuitive production are often driven by 'instinct, which many claim resides in the abdomen. This notion is further accentuated by the fact that the hollow chamber of the guitar, and the electromagnets which amplify the string vibration, all resonate heavily in this anatomical region. In this performance, room and bodily resonances are of prominent importance. 

Jason Lescalleet

Concert: 
Jason Lescalleet (USA) 
Support: Richmond / Schreiner (live improvised guitars) 
24.02.2014
Institut für neue Medien (INM),Schmickstraße 18, 60314 Frankfurt
www.inm.de
Einlass 20:00, Beginn 20:30 - Eintritt: 5 Euro
Jason Lescalleet has gradually and painstakingly built a compelling discography, establishing himself as one of America's most talented and dedicated modern sound artists. Over the past couple of decades, Lescalleet has released highly-regarded works on labels such as Kye, RRR, Erstwhile, Chondritic Sound, NNA, and most recently on his own Glistening Examples imprint.
His work explores a sound world that occupies a space between noise, contemporary composition, and minimal electronics. He blends layers of found sound, amplified silences, and artifacts of everyday noise, all transformed through various microphones and speakers. Jason Lescalleet has built a solid reputation for delivering a visceral live experience in his concert performances. He lives in Maine.
Glistening Examples -> Bandcamp

Peles Empire, EVER BUILD at GAK Bremen



Opening: PELES EMPIRE. EVER BUILD

Herzliche Einladung zur Eröffnung der Ausstellung
PELES EMPIRE. EVER BUILD
am Samstag, den 22. Februar 2014, um 19 Uhr!

Peles Empire, The King's Study, Schindler House, Los Angeles 2007,
Courtesy the artists


- English version: see below -

Kopien sind eng mit ihrem Original verknüpft und geben doch ein verzerrtes Bild auf das ab, was sie duplizieren. Kopien wiederholen und sichern ihre Vorlage, aber eröffnen auch die Möglichkeit, eine neue Perspektive auf sie einzunehmen – denn bereits der Vorgang der Reproduktion selbst entfernt sich vom Original, so dass die Kopie immer im gewissen Sinne eine Abstraktion ihrer Vorlage ist und eine Verschiebung in Wahrnehmung, Ausformung oder Material stattfindet.

Diesen Mechanismen spürt das Künstlerinnenduo Peles Empire (Katharina Stöver und Barbara Wolff) nach. Ausgangspunkt ist dabei das Historismus-Schloss Peles in den rumänischen Karpaten. Dessen Innenausstattung zeichnet sich durch einen kruden Stilmix aus, in dem jeder Raum unterschiedlichen Epochen der Vergangenheit gewidmet ist. So gibt es etwa ein gotisches, ein barockes, ein Renaissance- oder ein Art Déco-Zimmer. Der Grundgedanke des Schlosses ist also der einer Architektur gewordenen Kopienansammlung. 2005 haben Peles Empire begonnen, die Schlossräume fotografisch festzuhalten. Seither sind diese Aufnahmen auf unterschiedliche Weise Dreh- und Angelpunkt ihres künstlerischen Schaffens.

So rekonstruieren Stöver und Wolff zunächst auf der Basis der im Peles gemachten Fotografien einzelne Räume des Schlosses, indem die Bilder den jeweiligen Ausstellungsraum wie Wandtapeten auskleiden. Diese Situation kann den Hintergrund für Ausstellungen anderer, vom Duo eingeladener Künstler/innen bilden, aber auch als eigenständige Setzung bestehen (wie 2009 in Space Revised. Friendly Takeovers in der GAK). Seither treiben Peles Empire den Gedanken der Abstrahierung eines Originals mittels seiner Reproduktion immer weiter. Grundlage für ihre schrittweise Verzerrung des Originals sind das hierarchielose Nebeneinanderstellen verschiedener Materialien und Stile, die Materialverschiebung und das Pendeln zwischen drei- und zweidimensionalem Raum sowie zwischen Objekt und Bild.

Für EVER BUILD in der GAK kopieren sie Ausschnitte ihrer großformatigen Schloss-Fotografien in s/w auf DIN A3-Papier (dem klassischen Kopienformat), stellen also Reproduktionen her, die in ihrer Farbigkeit, Materialität und Ausschnitthaftigkeit kaum noch einen Hinweis auf ihr Original geben. Diese Kopien werden zu Pappmaché weiterverarbeitet und zu großen, minimalistischen Skulpturen geformt, die oftmals eine architektonische Funktion im Gesamtzusammenhang des Raumes übernehmen, zu Wand oder Sockel für die Keramiken und kleineren Objekte von Peles Empire werden – auch diese weitere Verzerrungen der DIN A3-Papiere oder der originalen Ausstattungsgegenstände des Schlosses.

Die Ausstellung wird begleitet von einem ausführlichen Rahmenprogramm - alle DONNERSTAGSTERMINE finden sie hier.

Copies are closely connected to their originals yet create a distorted image of whatever they duplicate. Copies replicate and preserve their originals but also make it possible to view them in a new perspective. Even the process of reproduction itself is removed from the original, in a certain sense making the copy an abstraction of its original and causing a shift in perception, shapes, or materials.

The artist duo Peles Empire (Katharina Stoever and Barbara Wolff) is an exploration of these mechanisms. Their starting point is Peles Castle, a historism residence in Romania's Carpathian Mountains. Its interior décor is characterized by a crude mash-up of décors, each room dedicated to a different historical era such as Gothic, Baroque, Renaissance or Art Deco. In its quintessence, the castle is a collection of copies in architecture. 2005 Peles Empire started by compiling a photographic documentation of the castle's rooms. These images then served as the focal point of their artistic work in myriad ways.

As such, Stoever and Wolff initially reconstruct some of the castle's rooms by wallpapering gallery spaces with the photos taken in Peles. This environment often serves as a backdrop for the exhibition of works by other artists or can also function independently (as seen in 2009 in the group exhibition 
Space Revised. Friendly Takeovers in the GAK). But Peles Empire push the concept of abstracting an original through its reproduction even further. Key of the stepwise distortion of the original are the non-hierarchical juxtaposition of different materials and styles, the displacement of material and the interface between three and two-dimensional spaces or objects.

For 
EVER BUILD the artists copy details from their b/w large-format castle photographs onto DIN A3 paper (the standard copy size), thus creating reproductions whose colours, materiality and excerpt nature hardly contain a single reference to the original. This copies are then processed into paper-mâché and transformed into large minimalistic sculptures which often play a role in the overall architectural context of the space, functioning as walls or pedestals for the ceramics and smaller objects by Peles Empire – further distortions of the DIN A3 images or the original interior furnishings of the castle.

Please click here for information about the accompanying programme.

INFORMATION

GAK GESELLSCHAFT FÜR AKTUELLE KUNST BREMEN
Teerhof 21
D-28199 Bremen
fon +49 421 500 897
fax +49 421 593 337
office@gak-bremen.de
www.gak-bremen.de
ÖFFNUNGSZEITEN
Di-So 11-18 Uhr, Do bis 20 Uhr, Mo geschlossen
ÖFFENTLICHE VERKEHRSMITTEL
Haltestelle: Am Brill
Straßenbahnen: 1, 2 und 3
Busse: 25, 26 und 27
PARKHAUS AM BRILL

EINTRITT
Euro 3.- / Ermäßigt 2.- / Mitglieder GAK frei
Kombinate mit der Weserburg – Museum für moderne Kunst Euro 9.- / Ermäßigt 6.-

--
PELES EMPIRE
25F Belfast Road
London
N16 6UN
UNITED KINGDOM

Vetjylien N'gyrz and the Flowers of Paranoia


Veit Laurent Kurz & Julien Nguyen
present

Vetjylien N'gyrz and the Flowers of Paranoia

Opening: 15. February, 7pm
Neue Alte Brücke/ Hafenstrasse 23/ Frankfurt

BECHAMEL MUCHO - Hunger und Liebe

Franziska von Stenglin
BECHAMEL MUCHO - Hunger und Liebe

3 February 2014 - 3 March 2014

Salon Kennedy
Kennedyallee 100
60596 Frankfurt am Main

opening times via appointment
info@salonkennedy.de

Eat More Soap and get a Clear Mind.

Do. 20.02., Fr., 21.02. & Sa., 22.02. Haupteingang Mousonturm ab 19 Uhr

SOAPERIA;  zum 25-Jahre-Jubiläum der ehemaligen Seifenfabrik

Eat More Soap and get a Clear Mind.

Die hanseatische Künstlerin SilkeThoss aus Berlin und die Frankfurter All-in-one-Kuratorin Annette Gloser präsentieren gleich zur Begrüssung am Eingang des Mousonturms eine Szenerie, die an ein Schnellrestaurant aus den Vereinigten Staaten der 50er Jahre erinnert. Doch hier gibt es weder Hamburger noch Milkshakes, sondern eher seifige Angelegenheiten, die bei Betrachtung und Benutzung  in andere Welten führen. ...

PARTY INFO SAD

// SAD // THAT'S WHAT MY FATHER HAS MADE ME //

FEBRUARY 8th // 23h30
CANTATE-SAAL Frankfurt

Acoustic opening:
Daniel Kahn & Michael Tuttle
http://www.paintedbird.net
http://www.michael-tuttle.com

DJ Sets:
Josh Johnson (SAD) - electronicsweat
Cyril Baldy (SAD) - extended house
http://www.facebook.com/SADFORNOREASON

HOME AND AWAY AND OUTSIDE



TOBIAS REHBERGER
HOME AND AWAY AND OUTSIDE

21 February – 11 May 2014

EXHIBITION OPENING 20 FEBRUARY, 6.30 PM

SCHIRN KUNSTHALLE FRANKFURT
RÖMERBERG
60311 FRANKFURT
TEL +49.69.299882.0
FAX +49.69.299882.240

OPENING HOURS

TUESDAY, FRIDAY–SUNDAY
10 AM - 7 PM
WEDNESDAY + THURSDAY
10 AM - 10 PM

The Great War

The Great War
Harold de Bree, Florian Heinke, Eric Manigaud, Hugh Mendes
Private View
Thursday February 13th 6.30-8.30pm
Exhibition Dates
Friday February 14th – Saturday March 22nd 2014
Gallery Hours
Wednesday–Saturday 11am–6pm or by appointment
Address
336 Old St, 2nd Floor, London, EC1V 9DR
CHARLIE SMITH LONDON presents four European artists to mark the centenary of the beginning of The Great War.
Working across mediums in installation, drawing and painting, Harold de Bree (Netherlands), Florian Heinke (Germany), Eric Manigaud (France) and Hugh Mendes (United Kingdom) have made new work in response to the brief. Each artist was specifically invited by gallery director Zavier Ellis for their ongoing investigations into world war, with it being a dominant theme in all of their practices. Hailing from European countries that played significant roles between 1914 and 1918, each artist approaches the theme with profound and reflective endeavour.

kai middendorff @ Art Rotterdam . 5-9 Feb

ART ROTTERDAM

Booth 24 
New Location 
Van Nelle Factory 
( 1925-1931 )

Opening  Wed  5 Feb 
5 Feb – 9 Feb 2014

Ekrem Yalcindag
Markus Weisbeck
Bernhard Schreiner
Mark Schreiber
Roee Rosen
Franziska Kneidl


MICHEL KLÖFKORN
Liquid Paper
HD Film, color, sound, 3:31 min
( Ed. 5/7 . combined with the reworked book  John Waters - Director's Cut   30 x 48 cm )


New Location
Van Nelle factory in Rotterdam
listed building (1925-1931) 

read more...

Kai Middendorff Galerie

Niddastraße 84
60329 Frankfurt am Main
+ 49 (0) 170 31 32 191
+ 49 (0) 69 74 30 90 35

Wed - Fri 2 - 6 pm
Sat 12 - 4 pm

www.kaimiddendorff.de
galerie@kaimiddendorff.de