SILKE WAGNER - facts & figures


SILKE WAGNER
    
facts & figures

7. FEBRUARY - 21. MARCH 2015
OPENING RECEPTION  FRIDAY 6. FEBRUARY 2015  7-9 PM

G A L E R I E  W I L M A  T O L K S D O R F
Hanauer Landstrasse 136  60314 Frankfurt / Main
T +49 69 43 05 94 27  office@wilmatolksdorf.de

Ausstellungseröffnung Willem de Rooij - double double. 3. Februar 2015

AUSSTELLUNGSERÖFFNUNG
WILLEM DE ROOIJ
double double
Dienstag, 3. Februar, 19 Uhr
Green Room, Weltkulturen Labor, Schaumainkai 37
Decke, Umhang. Miwok, Wappo, Patwin, Nisenan oder Konkow. USA, Kalifornien. Frühes 19. Jahrhundert. Federn von Wildgänsen und -enten, Hanfschnüre, Handelsperlen. 143 x 115 cm. Gesammelt von Admiral Baron Ferdinand von Wrangell, vermutlich 1833. Geschenk von Baron Wilhelm von Rossillon, 1834. Foto: Wolfgang Günzel
Wir laden Sie und Ihre Freunde herzlich ein zur Eröffnung der Ausstellung double double von Willem de Rooij. Die Vernissage findet am 3. Februar 2015 um 19 Uhr im Green Room des Weltkulturen Labors, Schaumainkai 37, statt.
Drei nahezu identische Decken platziert in drei nahezu identischen Vitrinen in drei nahezu identischen Ausstellungsräumen. Eine der Decken stammt aus der ethnografischen Sammlung des Weltkulturen Museums. Das aus dicht gewebten Enten- und Gänsefedern gefertigte Objekt kam 1834 als Teil einer Schenkung in den Besitz des Museums.
Zwei weitere Decken in der Green Room Ausstellung sind Kopien und wurden als Auftragsarbeit für Willem de Rooij angefertigt. Sie bestehen aus Kamelhaar und spiegeln die Federdecke wie auch sich selbst wider. Das ethnografische Objekt ist räumlich zwischen seinen beiden Nachbildungen platziert.
Seit mehr als sechs Jahren sind handgewebte Stoffe Bestandteil von Willem de Rooijs Arbeiten.

Diese Stoffe stellt er gemeinsam mit Ulla Schünemann her, deren in den 1920er Jahren gegründete Handweberei bei Potsdam noch originale, 300 Jahre alte Webstühle verwendet. Für Willem de Rooij verbinden und zementieren die verschiedenen Stoffe die unterschiedlichen Stränge seiner Arbeit. Jede neue Version fügt der wachsenden Syntax der Serie etwas hinzu und wird Teil einer Werksfamilie.
Willem De Rooij (*1969, NL) ist Professor für Freie Bildende Kunst an der Städelschule in Frankfurt. Er repräsentierte die Niederlande 2005 auf der Biennale von Venedig. Wichtige Einzelausstellungen: Neue Nationalgalerie, Berlin (2010), Kunstverein München (2012) und The Jewish Museum, New York (2014).
4. Februar bis 29. März 2015
Di – So, 11 – 18 Uhr, Mi, 11 – 20 Uhr
Eintritt: 3€ / ermäßigt 1,50€
Green Room, Weltkulturen Labor, Schaumainkai 37, 60594 Frankfurt

About Colour

About Colour
31. Januar bis 12. April 2015
Kunsthaus Wiesbaden

mit Werken von Viola Bittl, Özcan Kaplan, Daniela Kneip Velescu, Susa Templin,
Jonas Weichsel, Thomas Werner und Haegue Yang

Kuratoren: Rudolf Schmitz und Grit Weber

Eröffnung am Freitag, den 30. Januar 2015 um 18 Uhr
Kunsthaus, Schulberg 10, 65183 Wiesbaden

12h DWELLING


The street lights outside lightens up as the sun goes down and leaves this place in zero we microwave the old coffee from some hours ago and have some cookies in a family pack with that. We drink it silently the television on in the background. You are asking some random questions about her about out here about the acrylic nails the new neighbour has done on her. 
Purple with white crystals.

M sais it could have been worse.
You mishear as the tram thunders by outside and the deaf mute family tramping along in the apartment above.
"What horse? "
"No horse", mumbles M
"It could have been worse".
And shows me the nails.

12h DWELLING

18.00-06.00h
31.1.15-1.2.15
Wächtersbacher Str.82
Natasja Loutchko Julia Zabowska

Club Marlene, 29.1.2015 im Dreikönigskeller


Voilà! Am Donnerstag, den 29. Januar 2015 startet Club Marlene im Dreikönigskeller.
OFFICE Nr 15:
Saturday 31st of january

"Vernissage"
Bluey - Ein Leben in Bildern.

- Framed squares against individual fullfilment -


DJs:

tommi (Soirée Foncedé, Ulysses | Frankfurt) 
Bene (Soirée Foncedé | Mainz)

Drinks: Champagner de 2013

Start: 20:00 (Sektempfang)


OFFICE DU PAIN
WÄCHTERSBACHERSTR.82
U4/7 BIS GWINNERSTR., 
AM POCO LINKS, PASS THE MEAT FACTORY
GLEICH NACH ERODIS & MEISTER TALBI
IN "KUNSTWERK OST"

"New Frankfurt Internationals: Solid Signs" im Frankfurter Kunstverein

„NEW FRANKFURT INTERNATIONALS: SOLID SIGNS“
23. Januar 2015 - 26. April 2015

Eröffnung der Ausstellung: 22. Januar 2015, 19 Uhr im Frankfurter Kunstverein

Ouvertüre des Veranstaltungsprogramms: 23. Januar, 19 Uhr im Nassauischen Kunstverein Wiesbaden

Künstler /-gruppen: Florian Albrecht-Schoeck, Bianca Baldi, Khaled Barakeh, Jagoda Bednarsky, Valentin Beinroth, Alfred Boman, Andrew De Freitas, Gunter Deller, Dorothee Diebold, Christiane Feser, Genoveva Filipovic, Simon Fujiwara, Özlem Günyol & Mustafa Kunt, Florian Haas, Anne Imhof, Vytautas Jurevicius, Romuald Karmakar, Johanna Kintner, Michel Klöfkorn, Daniela Kneip Velescu, Sandra Kranich, Kristallo (Jonathan Penca, Charlotte Simon, Zink Tonsur), Carolin Liebl & Nikolas Schmid-Pfähler, Pia Linz, Emilia Neumann, Benjamin Patterson, Pennacchio Argentato, Att Poomtangon, Helena Schlichting, Helga Schmidhuber, Bernhard Schreiner, Jessica Sehrt, Simon Speiser, Lucie Stahl, Stefan Stark, Jol Thomson, Tracer (Thomas Bayrle, Martin Feldbauer, Daniel Kohl, Harald Pridgar), Raphaela Vogel, Markus Walenzyk, Jonas Weichsel und Sofi Zezmer.

„New Frankfurt Internationals“ ist ein besonderes Ausstellungsprojekt, das als wiederkehrendes Format im Jahr 2010 vom Frankfurt Kunstverein initiiert wurde. Die Idee dahinter ist einen Fokus auf das große in der Region vorhandene künstlerische Potential zu richten und Künstler zu präsentieren, die in Frankfurt und der Rhein-Main-Region leben und/oder studiert haben und zum Teil bereits zu den „new internationals“ im Kunstbetrieb gehören.

Kunst aus Frankfurt und der Region im Fokus

Die 2. Ausgabe von „New Frankfurt Internationals“ wurde durch den Frankfurter Kunstverein (FKV) und dem Nassauischen Kunstverein Wiesbaden (NKV) konzipiert und ermöglicht so eine Ausdehnung der Präsentation von der Stadt Frankfurt über die Landeshauptstadt in die Region. Unter dem Titel „Solid Signs“ sind an beiden Orten Malerei, Skulpturen, Fotografien, Zeichnungen, Videos, Installationen und Performances von 41 Künstlern und Künstlergruppen zu sehen. Eine Vielzahl der Werke wird dabei für die Ausstellung neu produziert.

Solid Signs: Material und künstlerische Techniken werden neu bewertet

Inhaltlich knüpft „New Frankfurt Internationals: Solid Signs“ an das schon seit längerer Zeit zu beobachtende Interesse vieler Künstler an der physischen Präsenz von Kunstwerken und der Wiederbelebung traditioneller künstlerischer Techniken und Materialien an. Gerade eine jüngere Künstlergeneration setzt sich wieder verstärkt mit der Materialität von bildnerischen Mitteln und deren jeweiligen Ausdrucksqualitäten auseinander. Dabei hat für sie die stoffliche Dimension die gleiche Wichtigkeit wie die Ausführung und der Inhalt eines Kunstwerkes.
Weitere Informationen

„New Frankfurt Internationals: Solid Signs“ wird ermöglicht und gefördert durch das Kulturamt der Stadt Frankfurt am Main und den Kulturfonds Frankfurt RheinMain.

KURATORINNEN: Lilian Engelmann (FKV), Elke Gruhn (NKV)
AUSSTELLUNGSORTE: Frankfurter Kunstverein, Steinernes Haus am Römerberg,
Markt 44, 60311 Frankfurt am Main /
Nassauischer Kunstverein Wiesbaden, Wilhelmstraße 15, 65185 Wiesbaden
INFORMATIONEN: www.newfrankfurtinternationals.de
ÖFFNUNGSZEITEN FKV: Di, Do, Fr: 11 – 19 Uhr, Mi: 11 – 21 Uhr, Sa und So: 10 – 19 Uhr
ÖFFNUNGSZEITEN NKV: Di: 14 – 20 Uhr, Mi – Fr: 14 – 18 Uhr, Sa und So: 11-18 Uhr
EINTRITT: 8 € (ermäßigt: 6€) Das Ticket gilt an beiden Orten im Ausstellungszeitraum für den einmaligen Besuch der Ausstellung.

************


Hilda Stammarnäs
Dr Yamha

Friday 23. January 2015 / h 21
Come Over Chez Malik's

Baumeisterstrasse - Hamburg

Marina Naprushkina und Holger Wüst im 'AFTER THE BUTCHER', Ausstellungsraum für zeitgenössische Kunst und soziale Fragen.

AFTER THE BUTCHER,
Ausstellungsraum für zeitgenössische Kunst & soziale Fragen

lädt ein zur Ausstellungseröffnung von

Marina Naprushkina und
Holger Wüst

am Freitag, dem
30.01.2015 ab 19.00 Uhr.

Refugees' Library
Marina Naprushkina (Gerichtszeichnungen),

freie Übersetzerinnen in sieben Sprachen:
Tobias Weihmann, Nele Van den Berghe, Leaticia Kossligk, Markus Baathe, David Ey, Anna Toczyska, Charlotte Stromberg, Judith Geffert, Sara Dutch, Sarah Neis, Josie Nguessi, Anouk De Bast, Bojana Perišić, Elvira Veselinović, Ruth Altenhofer, Inara Gabdurakhmanova

Die Hefte der "Refugees' Library"(2013-2014) sind eine Dokumentation der Gerichtsprozesse von Flüchtlingen. Durch die persönlichen Schicksale der Kläger werden weltweite Konflikte und Fluchtgründe dargestellt. "Refugees' Library" ist ein kollaboratives Projekt. Mehrere Menschen arbeiten an den Übersetzungen der Gerichtshefte in die Sprachen der Flüchtlinge. Die Hauptintention des Projektes ist es, die Bibliothek Flüchtlingen als Informationsmittel zur Verfügung zu stellen, um sich auf die eigenen Prozesse vorbereiten zu können.

Holger Wüst
Venedig Refugee/Non-Citizen Protest Camp -
Gegen Grenzen, Nationen und 'die ganze ökonomische Scheiße'.
Ein Bild als Film.
Veranstaltung auf Facebook

Ausstellungsdauer: 31. Januar bis 07. März.

Geöffnet nach telefonischer Voranmeldung unter

0178 3298106 oder 0178 3298107

AFTER THE BUTCHER,
Ausstellungsraum für zeitgenössische Kunst & soziale Fragen
Spittastraße 25
10317 Berlin

Lemon Leaves


Villa Aurora
520 Paseo Miramar
Pacific Palisades, California

January 23rd, 2015-January 29th, 2015
Opening: January 22nd, 2015, 7:00-9:00 P.M.
By appointment, 310 454 4231

Do you know the house? It has columns and beams,
There are glittering rooms, the hallway gleams,
The marble statues stand and stare at me.
Do you know it well? There!

„Do you know the land, where the lemons bloom?,” from Wilhelm Meister’s Apprenticeship, Johann Wolfgang von Goethe, 1795

Benedikte Bjerre (b. 1987, Copenhagen, Denmark)
Buck Ellison (b. 1987, San Francisco, U.S.A.)
Elif Erkan (b. 1985, Ankara, Turkey)

SAVE THE DATE /// DWARPHS + MOLDE = ULTRA POWER


__________________\\\\\\\||||||||////////________________
DOGS, TRUCKS AND MOBILEPHØNES, FLENNEN & MIKROKLEINSTGARTEN
präsentieren
Die MOLDE & DWARPHS Duo-Duo Tour.
1x Schlagzeug, 1x Gitarre, 2x Noise.

8. Februar 2015 > Borsigallee 26a // 19 Uhr

» "Molde have no rules but they've got a plan". This isn't something you want to miss>>
(Liesel)

»Just when you're getting comfortable with DWARPHS's post-rock/math-rock straight-upness they assault you with some bloody loud blasts of guitar noise leaving you reeling yet wanting more.«
(The truth)

>>come to the concert if you know what's good for you>>
(The person behind you)

https://vimeo.com/117667012
https://vimeo.com/117304257

EVIL EMPIRE A solo project by Simon Buckley, Feat: Swype Right

EVIL EMPIRE is a solo exhibition of new works from Glasgow based artist Simon Buckley. Frankfurt based techno Liveact and artists Swype Right will be performing at the preview and after party, lurking and jerking in the shadows. 

Preview 6pm - 11pm, Friday 30 January, 2015
After party 'don't be sad - a rave reception by simon buckley' to be announced

Exhibition 31/01/15 - 01/03/15
With commissioned text by Homera Cheema.




Market Gallery
334 Duke Street, G44 4AU
Glasgow

FLORIAN HEINKE - ACID ON TEA


FLORIAN HEINKE

ACID ON TEA

Vernissage 5. Februar 2015 17.00-20.00 Uhr
Ausstellung Donnerstag, 5. Februar bis Samstag, 28. März 2015

Galerie Römerapotheke
Rämistr. 18
8001 Zürich

ARIADNE’S PHYLOGENETIC SHOELACE, Kotbusserdamm 96, Berlin

ARIADNE'S PHYLOGENETIC SHOELACE' 


24th Jan 2015 – 30th Jan 2015 

MAX BRAND, KEVIN COYNE, AYAKA OKUTSU, NORMAN LOWREY, WILLIAM LATHAM, DANNY KERSCHEN, SARAH PUCILL, RYAN SIEGAN-SMITH

Please check our website: http://wp.me/p5CKpZ-r

OPENING: SATURDAY 24th JANUARY 6PM

PERFORMANCE: 9PM by JEAN HERVÈ PÈRON/JHP art-errorist (faUSt) 

KOTTBUSSER DAMM 96, 10967 BERLIN U8: Schönleinstrasse Exit Schinkestrasse, Haus on the immediate left.

MUSIC WORKSHOP with JEAN HERVÈ PÈRON: SUNDAY 25th JANUARY (Limited Places Available)

Artist Talk . Markus Weisbeck . Sonntag 18. Januar 15 Uhr

MARKUS WEISBECK – KÜNSTLERGESPRÄCH  

Sonntag  18. Januar  15 Uhr
Markus Weisbeck  Bauplastik, 2014  Fine Art Pigment Print

MARKUS WEISBECK 
SPACE FOR VISUAL RESERCH
Bis 28. Februar 2015 

Die Arbeit von Markus Weisbeck befasst sich mit der Entwicklung und Erforschung visueller Formen. Ausgangspunkt sind die bildnerischen Grundlagen der künstlerischen Lehren der Moderne. 

In der Ausstellung sind sechs neue Werkserien von Markus Weisbeck zu sehen.  

Weitere Informationen >>


Markus Weisbeck ist Gründer von "Surface", einem Studio für Corporate und Culture Design mit Sitz in Frankfurt am Main und Berlin. Er ist für die Corporate Identity verschiedener Institutionen verantwortlich – darunter Museum für Moderne Kunst MMK Frankfurt, der Städelschule Architektur Klasse, Venedig Biennale (Deutscher Pavillon 2007 und 2009), Manifesta7, Sternberg Press oder German Design Award; er hat über 100 Bücher für Künstler und Institutionen gestaltet.

An der Bauhaus Universität hat er vor einem Jahr den "Space for Visual Reserch" gegründet. Der "Raum für Visuelle Forschung" fungiert als Arbeitsraum und Labor für experimentelle Forschung an neuen grafischen, abstrakten und visuellen Welten im Kontext der Bauhaus-Universität Weimar. Er ist Werkstätte und Denkraum zugleich und unterstützt die Notwendigkeit einer entdeckenden Suche nach neuen Ästhetiken.

Zur Ausstellung erscheint das Buch

SPACE FOR VISUAL RESERCH
Herausgeber: Markus Weisbeck, Mathias Schmitt, Michael Ott
Text: Liam Gillick, Karl Schawelka, Sophia Gräfe
Gespräch: Alex Marashian mit Markus Weisbeck
Künstlerische Interventionen: Jason Dodge, E. Roon Kang
188 Seiten, 100 Farbabbildungen, Hardcover (individuell) 
Deutsch/Englisch
Gestaltung: Enno Pötschke
Verlag: Spector Books, Leipzig 2014

Edited by: Markus Weisbeck, Mathias Schmitt, Michael Ott
Features: 188 pages, 100 color images, individual hardcover
German/English
Text: Liam Gillick, Karl Schawelka, Sophia Gräfe
Conversation: Alex Marashian with Markus Weisbeck
Artistic interventions : Jason Dodge, E. Roon Kang
Graphic design: Enno Pötschke
Publisher: Spector Books, Leipzig 2014

Markus Weisbeck founded Surface in 2000. His projects include art direction for the MMK Frankfurt, The Forsythe Company; corporate Identity for Zumtobel, Städelschule Architecture Class, Venice Biennale (German Pavillion), Manifesta7, German Design Award, Sternberg Press; and over 100 books for various Artists and Institutions.

Kai Middendorff Galerie
Niddastraße 84
60329 Frankfurt am Main
+ 49 (0) 170 31 32 191
+ 49 (0) 69 74 30 90 35

Wed - Fri  2 - 6 pm
Sat 12 - 4 pm

OUR HOT


our hot

CIBO book release 
15th of January, 9pm
filmkitchen, Staedelschule
Duererstrasse 10, FFM

Our Hot
book, 72 pages, colour, hard cover, paint on canvas, 30 signed copies
Our hot is a book about the twelve months research period of Cibo: guest chef, performances, milkshakes, drama and more are collected from the place that hosted the project.


with contributions by: Amy Ball, Bianca Baldi, Lars Karl Becker, Christin Berg, Calori & Maillard, Buck Ellison, Janusch Ertler, Lina Hermsdorf, Maki Ishii, Natasja Loutchko, Chloe Malcotti, Anna Lucia Nissen, Giovanni Sortino, Franziska Stenglin, Mark Walker, Julia Zabowska

M/L ARTSPACE PRESENTS: "DAS GESAMTSEXWERK“

M/L ARTSPACE PRESENTS: "DAS GESAMTSEXWERK"


ARTISTS:

Maggie Lee, John Armleder, Robert Bittenbender, Valentina Liernur, Marie Karlberg, Sophie Morner, Lena Henke, Jessie Reaves, Joseph Geagan, Amy Yao, Wolfgang Tillmans, Bradford Kessler, Cyril Duval

FILM SCREENING starts at 7 and 8pm 
Danji Buck-Moore, Henning Fehr and Philipp Rühr

PERFORMANCE starts at 9pm by Jacolby Satterwhite

JANUARY 17TH AT SPECTRUM
7-10 PM
59 MONTROSE AVE, BROOKLYN

I LOVED THEIR WORK BECAUSE IT MADE ME WANT TO MOVE (OUT OF THE SCREENING ROOM AND INTO THE VOID). I WAS LUCKY ENOUGH TO ONLY SEE THEIR VIDEOS IN MUSEUMS OR GALLERIES WHERE THEY WERE AT LEAST COGNIZANT ENOUGH TO TURN OFF THE HARSH FLOURESCENT TUBE LIGHTS KILLING ANY HOPE OF A CASUAL OR INTIMATE RELATIONSHIP TO THE WORKS AROUND US. THEIR WORK FELT SO MUCH MORE APPROPRIATE FOR AN EXPERIENCE WITH, LIGHTS, SETS, COSTUMES, LESS IN THE THEATRICAL SENSE THAN IN THE CLUB SENSE. WHEN THE LIGHTS WERE OFF I WATCHED IN AWE, PARTIALLY TRANSPORTED AND PARTIALLY VERY VERY AWARE OF THE LIMITS OF THE SITUATION. REALLY HOPING THE PUNCH IS SPIKED WITH MOLLY… AFTER THE SCREENING ENDED THE LIGHTS RETURNED AND THE SPACE I WAS TRANSPORTED TO ABRUBPTLY ENDED. WE ALL WENT OUT AFTER TO ONE OF THE 10 KITCH OR DIVE BARS THAT ONE EXPECTS TO GO TO AFTER AN EVENT SUCH AS THIS.

FROM WHITE WALLS WITH WHITE LIGHTS TO BRICK WALLS WITH TUNGSTEN YELLOWS AND NEON PINKS UNIMAGINITELY REPLICATED FROM THE CATALOGUE OF AVAILABLE 'BAR' AESTHETICS.

I MET NEARLY EVERY ONE I KNOW AT NIGHT. A TIME/PLACE AMONG THOSE WHO SIMULTANEOUSLY LIVED WITH AND IDOLIZED EACH OTHER WITHOUT MOURNING DECADES PAST. A PLAYGROUND OF CAREER AESTHETES, QUEENS (OF ALL VARIETY), INTERNET PERSONALITIES, AND ARTISTS WHOSE WORKS I ONLY WITNESSED IN STERILE ROOMS IF AT ALL - YOUNG AT HEART IF NOT IN SPITE OF YEARS ACCRUED.

I OFTEN FOUND MYSELF WANTING TO RE-VISIT A FIRST ENCOUNTER [NICE TO MEET YOU *KISS, KISS*] - TO FIND THEM IN THE SPACES THAT MOST EMBODY THEIR IMAGINATIVE TOPOS.

I LOVED THEIR WORK BECAUSE THEIR INSTALLATIONS INVITED ME TO PLAY IN THEM - TO DRESS FOR THEM AND GIFT THEM THE POTENCY OF MY INTOXICATION. TO PLAY IN THEIR WORLD AS PART OF IT. REALLY TO PARTY, BUT NOT JUST TO PARTY.

WHAT HAPPENS TO THE WORK WHEN WE COMMUNE AT 1AM? HAS IT ALL DISAPPEARED INTO THE HANDS OF BUYERS OR BEEN RETURNED TO STUDIOS TO BE LOCKED AWAY?

I LIKE THEIR WORK BECAUSE IT ARTICULATES A POSSIBILITY I HAVE YET TO SEE IN THE SOCIAL EXPERIMENT WE INDULGE SO MANY NIGHTS IN AND OUT. THE TEXT ELUCIDATES A REFERENTIAL MATRIX THAT TICKLES MY LUNGS AND UNLEASHES JUST ENOUGH ADRENALINE TO WANT TO CREATE A SPACE THAT I MIGHT EXPERIENCE ALL THE FIRST ENCOUNTERS AGAIN. AS IF THEY WROTE WITH A STAGED WORLD IN MIND. BEYOND GOLDEN OR GILDED ERAS…

THE SPACES I GREW UP DREAMING OF INHABITING WERE DIGITAL - SIMS CLUBS, LABRYNTH AND UNDERWATER WORLD SCREEN SAVERS, PLAY-PLACE STRUCTURES IN FLASH ANIMATED SITES WHOSE CONTENTS TOOK UP TO 20 MINUTES TO LOAD, GEO-CITIES WITH HIDDEN SPACES AND JOURNEYS TO NEW A/V EXPERIENCES IN IMAGE MAPPED COORDINATE LINKS. THE VISUAL, SONIC AND SCULPTURAL POTENTIALS OF A SPACE WERE ALL IN SPITE OF THE CORPORATE EARMARKING OF THE REAL SPACES AROUND ME AND NOW THE SAME IS TRUE OF BOTH.

WHEN I FIRST MOVED TO NEW YORK IT SEEMED LIKE EVERYONE HAD GIVEN UP ON THE ENDEAVOR ALTOGETHER, WITH THE EXCEPTION OF THE NIGHT. YET EVEN HERE, THE FLYER WAS THE AESTHETIC, PRE-LOADED WITH REFERENCES, COORDINATES FOR GOOGLE SEARCHES AND TUMBLR TAGS. YET THE SPACES WERE BARREN, EPHEMERAL: A LASY LASER AND FOG MACHINE.

WHAT WOULD THEIR WORK BE IN NOCTURNAL SPACES WITH DILUTED EYES FIXATED ON IT SURROUNDED BY CIGARETTE SMOKE ON A SWEATING WALL WITH SWEATING BODIES GRIPPED BY OUTFITS THAT GIVE GIFTS TO THE SPACE AROUND IT?

I'VE ALWAYS FELT IT AN EXPERIMENT IN POSTURING ALTERNATE WAYS OF IMAGINING MYSELF. FEELING PUSSY, PERCHED, BUT NEVER PARCHED, DRINK IN HAND I STRETCH INTO AND THROUGH STAR SCATTERED SPACES, WETHER IN BED-STUY, AT HOME SWEET HOME, OR THE SHIFTING STRING OF VAGUELY RECEPTIVE VNUES, PUSHING THE WEIGHT OF MY HIPS, LIMBS AND EXTREMITIES IN SYNCHRONIZED AND ELASTIC MOTIONS, I PRANCE AND LEAPED MY WAY THROUGH A SUPERNOVA REMNANT MADE OF LINGERING BURSTS OF LIGHTWAVES FROM CAMERA FLASHES PAST, REFRACTED THROUGH SHATTERED HANDLES OF WELL VODKA ILLUMINATING AN EXPANDING MASS OF DUANE READE MAKE-UP AND CIGARETTE ASH PUSHED FORWARD BY THE PULSE OF CELESTIAL SUBWOOFERS AND FOREGROUNDED BY A FLOATING MASS OF SHADE FROM SHITTY FAGGOTS, ANGRY BIDDES AND DISENFRANCHISED BROS.

-JULIANA HUXTABLE

M/L ARTSPACE
mlartspace@gmail.com
www.mlartspace.com

OCCASIONAL SELFIES


OCCASIONAL SELFIES (Charlotte Simon)/ DIRE (Jeanne Berger)
CEAAC Strasbourg
Eröffnung mit Konzert von Julie Normal und SALSA:
15.1. 

Anima sana in corpore sano - Imbiss

start the new year the healthy way: detox and exercise or clear spirits for 2015!

your IMBISS crew

tonight, 9.1.15
JUICY IMBISS
music, drinks & snacks

Ausstellungseröffnung. Tobias Donat.


TANOD SAIBOT
TOBIAS DONAT

AUSSTELLUNGSERÖFFNUNG
17. JANUAR 2015, 11.00 – 16.00

20. JANUAR – 28. FEBRUAR
DI MI DO FR 14.00 – 19.00
SA 11.00 – 16.00

PHILIPP PFLUG CONTEMPORARY
BERLINER STRASSE 32
60311 FRANKFURT AM MAIN

6 Women, 6 Nights, 6 Performances // 10 - 15 January at tête, 20:00 every night


6 Women
6 Nights
6 Performances

10 - 15 January 2015
Doors open at 20:00, performances begin at 20:30
The Performances will be in English


tête
Schönhauser Allee 161a

10435 Berlin–Prenzlauer Berg
U2 Senefelderplatz


Saturday, 10 JanuarySpeech of the ignorant by Catriona Shaw
Catriona Shaw presents a new performance with electronic accordion and voice, based on lyrics and images created during a recent visit to Orkney in Scotland, where she grew up.


Sunday, 11 JanuaryBerlinBerlin by Lucienne Cole
A performative lecture based on Lucienne Cole's 3 month residency in Berlin in 2014. Images/Stories/Travelogue/Love Letter To Berlin

Monday, 12 January – Review by Eva Meyer-Keller
Eva Meyer-Keller will be presenting Review - a lecture performance which revisits past performance works through questions from today.
Excerpts, quotes, anecdotes and demonstrations

Tuesday, 13 JanuaryTake the Cake by April Gertler
April Gertler creates a cooking show atmosphere with a lecture performance twist by baking a cake while simultaneously exploring the history of baking from a feminist perspective.
Cake will be served.


Wednesday, 14 January – balance point by Susanne Kohler
In a performance, Susanne Kohler discusses the experience of solitude, angst, confidence and freedom when recollecting the five days she spent snowed in on her own in a bivouac shelter in the Italian Alps.

Thursday, 15 January – Dance 001 by Kirsten Palz
Dance 001 is a new work by Kirsten Palz and will have its premier at tête. The dance will be performed by dancer and choreographer Efrat Stempler.